29.01.2020
Sportovní klub TSG Hoffenheim je příkladem moderně řízené firmy využívající dostupných technologií k efektivnímu podnikání. V jejich systémovém prostředí jsou nakombinovány a vzájemně integrovány vybrané produkty SAP, které plně pokrývají veškeré jejich potřeby. Jádrem je ERP systém od společnosti SAP a na něj jsou integrovány SAP Event Ticketing, SAP Customer Checkout, SAP Cloud for Customer, SAP Hybris Commerce a SAP Sports One.
Na úvod si dovolím volně přeložit slova výkonného ředitele fotbalového klubu TSG Hoffenheim Dr. Petera Goerlicha:
"Když se bavíte o fotbale, nikoho hned nenapadne hovořit o technologiích. A v tom je skrytá krása."
TSG Hoffenheim patří k pokrokovým klubům a v oblasti využívání moderních technologií se řadí ke světové špičce. Moderní technologie najdete doslova za každou jeho aktivitou, ať už se jedná o sport nebo o obchod.
Řídit fotbalový klub je stejné jako řídit obchodní společnost. Má své zákazníky, zaměstnance i portfolio produktů, které může nabídnout a musí zpeněžit. Domácí stadion navštíví každý rok zhruba půl miliónu fanoušků, kterým je potřeba poskytnout kvalitní servis i zajímavé produkty. Zákaznická spokojenost se pak projeví ve zvýšených tržbách a dlouhodobé loajalitě.
Prodej lístků je zajišťován s využitím cloudové služby SAP Event Ticketing. Díky ní
klub prodává lístky prostřednictvím různých kanálů (webshop, mobilní aplikace, prodej přes pokladny na stadionu i partnerský prodej) a zároveň má v každém okamžiku
informaci o reálných uskutečněných prodejích i zbývající volné kapacitě. To umožňuje průběžně reagovat na aktuální situaci a prostřednictvím různých sales promotion aktivit prodeje ovlivňovat.
SAP Customer Checkout je
inteligentní pokladní SW v prodejnách klubových reklamních předmětů i ve stáncích s občerstvením. V reálném čase přenáší
data o uskutečněných prodejích do jádra systému. SAP Customer Checkout také umožňuje
registraci a správu fanouškovských účtů, čehož je možné využít pro navyšování tržeb. Připravené
manažerské analýzy a přehledy odhalí nejprodávanější zboží, nejaktivnější prodejní kiosky, ale i konkrétní příležitosti pro další zlepšení.
Nasazením SAP Hybris Commerce se podařilo během prvního roku zvýšit prodeje na dvojnásobek. Tento integrovaný systém je využíván pro
plánování, řízení a vyhodnocování e-commerce aktivit, které jsou i díky relativně malé velikosti města Hoffenheim velice důležitým prodejním kanálem.
Klíčovým administrativním systémem shromažďujícím zákaznická data ze všech integrovaných systémů je SAP Cloud for Customer. Ten umožňuje
zaznamenávat a analyzovat dostupné informace o zákaznickém chování, ať už se jedná o nákup lístku přes e-shop, koupi dresu ve fanouškovském kiosku nebo pozdní příchod na zápas. Tyto údaje dokáže kvalifikovaný personál využít pro dodatečné aktivity směřující k
navýšení prodejů nebo
budování zákaznické spokojenosti, a to například formou relevantních nákupních pobídek mířených na konkrétní zákazníky v ten správný čas.
Kompletní přehled nad finančními, obchodními i sportovními aktivitami klubu pro vrcholové vedení je zajišťován prostřednictvím SAP Dashboard for management. Toto řešení nabízí přehledné a srozumitelné vizualizace všech klíčových informací potřebných pro řízení klubových procesů a vyhodnocování proběhlých akcí.
Jádrem sofistikovaného informačního systému je pak
SAP ERP, který
shromažďuje a konsoliduje všechna provozní data ze všech vzájemně propojených řešení.
Týmové i individuální
sportovní výkony a veškeré aktivity s tím spojené jsou řízeny a plánovány s pomocí integrované služby
SAP Sports One. Toto je to jediné řešení, které je specifické pouze pro sportovní odvětví.
Po celém světě se moderně řízené firmy všech velikostí i oborů vydávají cestou digitální transformace. Nasazením moderních technologií výrazně zvýšují své šance na úspěch v konkurenčním prostředí. Doba, kdy vítězili největší, skončila s 20. stoletím. Ve 21. přežívají jen ti, kteří se dokáží rychle přizpůsobovat.
Zdroj: materiály společnosti SAP
-mb-