Podpora GDPR v systému SAP Business One
Systém SAP Business One nabízí pro potřeby splnění požadavků GDPR řadu nástrojů. Prvním je možnost systémového označení informací majících charakter osobních dat. Na takto označená data lze pak aplikovat další nástroje ochrany osobních údajů. Primárně půjde o nastavení oprávnění pro přístup a nakládání s osobními údaji. Zde systém nabízí několik rovin definice oprávnění, a to dle typu dokladu až do úrovně jednotlivých polí, dle typu subjektu (dodavatel, odběratel, zaměstnanec, kontaktní osoba), dle vlastnictví dat (typicky v CRM přidělení obchodní partneři) a v neposlední řadě také dle poboček. Nejen v případech porušení stanovených pravidel můžete využít přístupové a změnové protokoly a vyhodnocovat, kdo a jakým způsobem s údaji nakládal. Nezbytným nástrojem je i možnost generování výpisů o výskytu osobních dat v systému. Při požadavku na odstranění osobních dat máte k dispozici funkci nevratného výmazu osobních údajů vybrané fyzické osoby z kmenových dat a transakcí, která všechna osobní data nahradí hvězdičkou a změní status fyzické osoby na hodnotu "Odstraněno".
Více informacíMéně informací
Ve starších verzích systému již naleznete tuto funkcionalitu:
- Archivace dat
- Zápis (log) přístupů do systému
- Nastavení oprávnění
- Výběrové mazání osobních dat
- Ve verzi 9.3 PL00 je také vylepšená funkce Vlastnictví dat (Data Ownership Enhancements).
- V HANA verzi je možné používat funkci Enterprise Search pro přehled všech výskytů osobních dat u vyhledávaných osob
Ve verzi 9.3 PL04 (pro SAP HANA i MS SQL) se jedná o:
- Nastavení osobních dat
- Průvodce správou osobních dat
- Report osobních dat
- Výmaz osobních dat
- Sledování přístupu k citlivým osobním datům
- Sledování změn osobních dat